Klantcase: PVNED

Sinds haar oprichting in 2005 fungeert PVNED als een onafhankelijke partner die slimme oplossingen biedt voor de energiemarkt. Als erkende programmaverantwoordelijke (BRP) op internationaal niveau bedient en adviseert PVNED haar klanten op de energiemarkt, met behulp van een op maat gemaakte klantapplicatie genaamd MyPVNED.

CAPE Groep en PVNED bundelen krachten


Als een IT-gedreven organisatie streeft PVNED ernaar om voorop te lopen op het gebied van digitalisatie in de energiemarkt.
Om dit amibitieuze doel te bereiken hebben PVNED en CAPE Groep afgelopen jaar de krachten gebundeld.

In deze klantcase verkennen we de oplossingen die CAPE Groep heeft toegepast bij PVNED, deze zijn als volgt:

– Het vernieuwen van de technische onderlaag van myPVNED
– Vernieuwen van energie datamanagement syteem
PVNED::
”PVNED kijkt met grote tevredenheid terug op de samenwerking met CAPE Groep.

Het proces verliep prettig, met een indrukwekkende snelheid en aandacht voor redundantie. Wat opviel was de proactieve houding van de consultants van CAPE Groep, die kritische vragen wisten te stellen en ook op eigen initiatief flink meedachten. Het team werd door PVNED als uitstekend beoordeeld en becijferd met een 8.

De prettige en efficiënte dynamiek maakte de samenwerking tot een succesvolle en constructieve ervaring. Samen wordt gekeken naar het uitbreiden van de functionaliteiten van de MyPVNED applicatie en andere projecten die PVNED en CAPE Groep samen gaan oppakken.”

Het vernieuwen van de technische onderlaag van myPVNED


Klanten van PVNED dienen op elk moment contact te kunnen hebben met PVNED via deze applicatie. Gezien de snelle technologische ontwikkelingen van de afgelopen jaren, heeft PVNED besloten de technische onderlaag van MyPVNED te vernieuwen zodat klanten gebruik kunnen gaan maken van deze technologieën en het platform toekomstbestendig blijft.


Hoe wij bij deze uitdaging hebben geholpen lees je in:
Het vernieuwen van de technische onderlaag van myPVNED (klantportaal)

Vernieuwen van energie datamanagement syteem

Ook bleek het standaard energie datamanagement systeem van PVNED na de sterke groei van de organisatie niet meer toereikend om een goed overzicht te geven van de beschikbare data. Hierdoor ontstond de behoefte aan modernisatie en herontwerp van het IT ecosysteem met data management als een primair platform voor de toekomstige groei.

PVNED heeft daarom Mendix geselecteerd als application Platform as a Service (aPaaS) om een klantenportaal te ontwikkelen. CAPE Groep heeft dit project opgepakt en heeft de vele benodigde integraties gerealiseerd met eMagiz als integration Platform as a Service (iPaas).

Hoe wij dit hebben gedaan lees je in:
De toepassing van Yourtal en eMagiz bij PVNED

Meer weten over de oplossingen van

PVNED

Tijmen Lintsen

Team lead PVNED

Bekijk onze andere klantcases

CAPE - make the future happen