Klantcase: Post NL

PostNL is één van de grootste postbedrijven van de Benelux. Zij bezorgen op dagelijkse basis pakketten en vijf dagen in de week post. PostNL bestaat al 220 jaar en beweegt mee met alle moderne ontwikkelingen. Hiermee bouwen ze aan de toekomst van bezorgen.

Uitdagingen


Al jaren geleden is PostNL begonnen met het bouwen van simpele, slimme en duurzame logistieke oplossingen om overeind te blijven in de dynamische, veeleisende markt. Hiermee streeft zij ernaar bestendig te zijn voor de toekomst en de favoriete bezorger van de Benelux te zijn. Bij een dynamische organisatie en markt hoort een flexibel IT-landschap. PostNL is al vroeg begonnen met het implementeren van snelle, schaalbare en flexibele low-code oplossingen. Ook kernprocessen worden ondersteund door deze low-code applicaties en integraties

Oplossingen


CAPE Groep is in 2011 begonnen bij PostNL om te helpen bij het ontwikkelen van low-code applicaties en integraties. In eerste instantie ondersteunende applicaties voor non-core processen in de E-commerce tak, later ook bedrijfskritische applicaties en integraties voor kernprocessen als (inter)nationale pakketten en post. Hiervoor bouwden we onder andere regieplatforms, Operator Order Management systemen, scanoplossingen voor importprocessen, meer dan 200 applicaties en ontelbare integraties. Als strategisch IT-partner verzorgen wij daarnaast discoveries, trainingen in onze in-house Academy, werkmethoden als DevOps, 24/7 proactieve support en volledige lifecycle management van applicaties.
Teamlead PostNL:
“Deze Order Management- en planningsapplicatie is de spin in het web van hét logistieke netwerk voor business pakketten”

Voordelen


“Het is echt te danken aan de teamgeest, samenwerking, inzet en vaardigheden dat we met al deze uitdagingen het project binnen 6 maanden over de streep hebben getrokken. Een waanzinnig knappe prestatie!”

Meer weten over de oplossingen van

Post NL

Ruben CAPE Groep

Ruben

Bekijk onze andere klantcases

CAPE - make the future happen