Klantcase: Mammoet Road Cargo

Mammoet Road Cargo (MRC) is een transportbedrijf dat professionele oplossingen biedt voor exceptionele transporten, machine transporten en projectladingen over de weg in Europa. it is het vervoer van goederen die qua afmeting en/of massa niet voldoen aan de regelgeving voor de wegvervoer. Van een enkele kist met onderdelen tot een complete vliegtuigmotor. Daar ligt hun kracht. Bij Mammoet Road Cargo ligt de lat hoog – dag in dag uit.In opdracht van klanten rijdt MRC kriskras door Europa. Niet volgens vaste lijnen naar vaste punten in het continent, maar overal waar de opdrachtgever MRC nodig heeft. Onderlinge samenwerking en samenwerking met klanten is doorslaggevend, want juist als team presteert MRC op het hoogste niveau. Om opdrachtgevers slagvaardiger te maken heeft MRC zich naast exceptioneel transport toegelegd op Warehousing en Vrachtmanagement. Om betrouwbaarheid, kwaliteit en veiligheid te garanderen, focust MRC scherp op interne en externe processen. Om klanten optimaal te kunnen ondersteunen, lopen ze voorop in het digitaliseren van werkzaamheden, werken ze volledig papierloos, hebben ze een intern transportmanagementsysteem (TMS) en creëerde MRC mogelijkheden om het TMS-systeem direct met de systemen van klanten te laten communiceren (EDI).
Header van de klantencase over Mammoet Road Cargo

Uitdagingen


Mammoet RC wil haar processen zo efficiënt en effectief mogelijk maken en heeft daarom CAPE Groep ingeschakeld om samen meerdere projecten aan te gaan om ICT te gebruiken binnen de organisatie. CAPE Groep en Mammoet Road Cargo werken zodoende al sinds 2016 samen om interne processen te verbeteren. Hierbij ligt de focus voornamelijk op de ontwikkeling van het transportmanagementsysteem, maar ook op gebied van de informatievoorziening voor zowel het hoofdkantoor als de voertuigen en de informatie stromen richting klanten.

Oplossingen


De afgelopen jaren heeft CAPE Groep in samenwerking met Mammoet Road Cargo in verschillende multidisciplinaire teams verschillende oplossingen gemaakt om de bedrijfsprocessen bij MRC te digitaliseren.

Bekijk de oplossingen:
Mammoet Road Cargo:
“De applicatie levert ons een compleet, real-time overzicht van alle actuele projecten op, waarbij we kunnen inzoomen op elk willekeurig datapunt en het kunnen aanpassen of er actie op uit kunnen voeren.”

Voordelen


De Onboard Computer Portal heeft ervoor gezorgd dat de administratieve manuren rondom de administratie van werkuren van de chauffeurs, met ruim 50% is verminderd.

Het klantportaal neemt niet alleen intern maar ook extern voor leveranciers en klanten een hoop werk uit handen. Door deze service, die inmiddels is omgedoopt tot MRC-Connect, beschikbaar te maken, hoopt MRC haar klanten steeds meer te binden.

Met de Control Tower van CAPE Groep worden de transportprocessen van MRC nu ook visueel weergegeven. Van begin tot eind worden de processen met actuele data inzichtelijk gemaakt. Hierdoor kan MRC de logistieke operaties eenvoudig controleren. Zo is het makkelijker om vroegtijdig in te spelen op mogelijke belemmeringen in het proces. Mammoet Road Cargo houdt op deze manier altijd de controle over zijn transportprocessen.

Om deze en andere systemen met elkaar te integreren, is gebruik gemaakt van het low-code Integratie Platform as a Service (iPaas) van eMagiz. Met het integratieplatform van eMagiz worden berichten eenvoudig heen en weer tussen de verschillende systemen gestuurd. Dit gebeurt via het berichtgevingsstandaard van het Open Trip Model (OTM). Met de integraties van eMagiz sluiten de systemen van MRC naadloos op elkaar aan.

Meer weten over de oplossingen van

Mammoet Road Cargo

chris engberts - CAPE Groep Chat gpt4 als oplossing order entry

Chris

Business Consultant Mammoet Road Cargo

Bekijk onze andere klantcases

CAPE - make the future happen