Klantcase: Farm Trans

Farm Trans is een full-service logistiek dienstverlener die zich richt op voedingsmiddelen transport. Met hun expertise in zowel inbound als outbound logistiek is het bedrijf in staat om de gehele logistieke operatie van de klant te verzorgen. Het bedrijf is in 1987 opgericht in Zevenbergen en heeft inmiddels meerdere vestigingen in het buitenland. Hierdoor is Farm Trans door heel Europa van dienst. Sinds de oprichting heeft het bedrijf altijd geloofd in ICT, waardoor ze inmiddels koploper zijn onder de transporteurs op het gebied van ICT. Met hun ‘Connected Services’ richten ze zich op het verzamelen van data door middel van innovatieve software. Door deze data te analyseren wordt het logistieke proces constant geoptimaliseerd. Het leveren van efficiënte, innovatieve en duurzame dienstverlening is wat het team drijft.
Header voor de klantencase van Farm Trans

Uitdagingen


De transportmarkt is erg turbulent. Dit vraagt om een IT-landschap dat flexibel is en mee kan bewegen wanneer er iets verandert in de markt. Daarnaast is Customer Service steeds belangrijker in de logistiek. Klanten willen inzicht in orders  en weten waar ze aan toe zijn. Dit brengt de nodige uitdagingen met zich mee voor logistiek dienstverleners als Farm Trans. Daarbovenop komt de invoering van de Brexit. Wat met ruim 5.000 orders per jaar richting het Verenigd Koninkrijk, van invloed is op de dienstverlening van Farm Trans.

Oplossingen


CAPE Groep is voor alle uitdagingen op het gebied van IT inmiddels een vertrouwde sparringpartner van Farm Trans. Om maximale flexibiliteit te garanderen leveren zij een vast team dat helpt het IT landschap verder door te ontwikkelen. De CAPE consultants kennen de processen binnen de organisatie.  Zo bouwden de consultants het Order Management Systeem (-OMS), met low-code platform Mendix, die zorgt voor het stroomlijnen en versnellen van hun Europese supply chain. Alle data, van orderbeheer tot transportdata, zit in het OMS.

Daarnaast bouwde CAPE Groep nieuwe integraties met het Transport Managment Systeem.
Ook hebben we het Open Trip Model geïmplementeerd voor Fram Trans.
teamleader Connected Services bij Farm Trans
Farmtrans:
“We werken niet alleen samen met de twee consultants op het project maar met het hele bedrijf, dat voelt erg comfortabel. CAPE Groep is altijd bereid om mee te denken zodat we samen naar de juiste oplossing toe kunnen werken”

Voordelen


De systemen en de integraties binnen de systemen resulteren in minder handmatig werk. Wat vervolgens resulteert in minder fouten en kortere wachttijden voor vrachtwagens – tijd besparing en geld bepasring.

De integratie met CSI-Fresh B.V. heeft het projectteam veel tijdsbesparing opgeleverd. “Waar we eerst in een gezamenlijk Excel-bestand moesten werken en soms lang moesten wachten op een antwoordmail, kunnen we dit nu vanuit onze eigen applicatie regelen en hebben we binnen enkele minuten een reactie”, vertelt van Gerwen.

In de toekomst zullen ze bij iedere wijziging in de markt snel kunnen schakelen. Daarnaast zorgt het OMS voor transparantie voor klanten, leveranciers en partners. Dit doordat zij data real-time op een gestructureerde wijze laten zien aan alle partijen.

Meer weten over de oplossingen van

Farm Trans

Youri - CAPE Groep

Youri

Business Consultant Farm Trans

Bekijk onze andere klantcases

CAPE - make the future happen