Tijdens de vijfde editie van het Digital Business Festival doken we dieper in de wereld van productieplanning en het balanceren van vraag en aanbod. Het was een inspirerend half uur met handige praktische inzichten.
Veel bedrijven hebben moeite met het verkrijgen van inzicht in hun Sales & Operations Planning (S&OP). Dit komt vaak door een gebrek aan een heldere middellange termijnvisie en doordat data verspreid is over verschillende afdelingen en systemen. Dit veroorzaakt data-silo’s, wat de effectiviteit van de S&OP-planning belemmert.
Tijdens de sessie kwamen de uitdagingen en kansen binnen S&OP naar voren. Hoe zorg je ervoor dat verschillende afdelingen effectief samenwerken om vraag en aanbod op elkaar af te stemmen? En wat is de rol van data in het creëren van overzicht en voorspelbaarheid?
Veel bedrijven lopen tegen vergelijkbare obstakels aan. Een gebrek aan inzicht in capaciteit en voorraad leidt tot inefficiënties. Daarnaast bemoeilijken gefragmenteerde data en afdelingssilovorming een soepele samenwerking. Dit maakt het lastig om snel en flexibel in te spelen op veranderingen in de markt.
De sessie bracht inspirerende inzichten naar voren die organisaties helpen om grip te krijgen op hun planning:
Deze website maakt gebruik van Functionele en Analytische cookies voor website optimalisatie en statistieken.