On demand video | Hoe PostNL 24/7 hun bedrijfskritische processen bewaakt en controleert

on demand video post nl

On demand video | Hoe PostNL 24/7 hun bedrijfskritische processen bewaakt en controleert

In het steeds complexer, geavanceerd en groter wordende (Mendix) IT-landschap van organisaties, ter ondersteuning van bedrijfskritische processen, is het lastig om grip te krijgen en houden over wat er gebeurt in de systemen. De grote impact van het (gedeeltelijk) uitvallen van systemen, zorgt voor een toenemend belang van het dagelijks monitoren van bedrijfskritische applicaties. Zonder goede monitor tools wordt een incident pas gedetecteerd wanneer het kwaad al geschied is. Orders komen bijvoorbeeld niet binnen, het verwerken van orders heeft vertraging of de orderstroom loopt niet door vanwege een error: alle orders blijven binnenstromen maar de pakketten worden niet verstuurd.

Kortom, grote problemen die hoge herstelkosten met zich meebrengen, zowel in euro’s als in imago en reputatie. Want als PostNL hun orders niet kan verwerken, komt dit zeker weten in alle headlines te staan. Met Richard Stegmeijer, Solution Software Developer Smart Shipment Router (SSR) bij PostNL, kijken we naar de praktijk binnen PostNL, wanneer het gaat om het monitoren van bedrijfskritische processen en de verschillende systemen waardoor deze ondersteund worden. Alle PostNL orders worden verwerkt door de SSR applicaties, het is dan ook van groot belang dat de verschillende systemen deze orders altijd kunnen blijven verwerken, zodat consumenten hun pakketten ontvangen en negatieve nieuwskoppen vermeden kunnen worden!

PostNL doet dit met Sherlock Monitoring System, waarmee je:

  • De status van bedrijfsprocessen over de verschillende apps gemakkelijk real time kan monitoren;
  • Custom KPI’s, metrics data, logging en APM data kan monitoren;
  • Trends kan opsporen, fouten en incidenten binnen systemen kan voorspellen, en aan de hand van deze informatie fouten en incidenten kan voorkomen;
  • Resolutietijden kan verminderen: wanneer er toch iets optreedt kunnen fouten snel geanalyseerd en opgelost worden;
  • Waardevolle informatie kan vergaren om processen te kunnen optimaliseren;
  • De performance van systemen overzichtelijk, vanaf één plek, kan weergeven;
  • Het gehele applicatielandschap kan monitoren, in plaats van single apps. Hierdoor kan de status van bedrijfsprocessen over de verschillende apps real time gemonitord worden

In deze sessie leer je:

  • Hoe PostNL omgaat met het monitoren van hun bedrijfskritische processen en onderliggende (Mendix) applicaties;
  • Door middel van een demo hoe dit er in de praktijk uit ziet;
  • Wat er nodig is om ook voorop te lopen op het gebied van bedrijfsproces monitoring;
  • Door middel van een Q&A discussie hoe nog meer andere organisaties omgaan met het managen van complexe IT-landschappen.

Vraag hier de on demand video aan van deze live sessie: